


Naši páni LESNÍCI nás opäť nesklamali. Aj naďalej nás dokážu ohurovať, tentoraz prezentovaním spôsobu používania nekalých praktík k likvidácii svojich nelojálnych dodávateľov. Ich systematický tlak, dostáva ich dodávateľov do pozície štvanej zvery. Pod hrozbou sankcií sú dodávatelia nútení vykonávať práce aj nad rámec objednaných a platených prác a tým cielene smerovaný k existenčnej likvidácii. Naši páni LESNÍCI sa neštítia k tomuto účelu používa sofistikované metódy /resp. stanovenie rozdielnych podmienok pre dodávateľov v závislosti od ich lojality/. Poddimenzovanie parametrov porastu ako výška porastu v objednávke klasifikovaná ako porast do 4 metrov, skutočná je nad 9 metrov, sklon terénu vedený ako rovinný, v skutočnosti sa tam ani tatranský kamzík neudrží, sú bežnou praxou. Zmenou týchto parametrov je jednoduché významne ovplyvniť stanovenie ceny zákazky pre dodávateľa. Ďalšou z nekalých praktík je realizovanie objednávky na 2- násobne väčšej ploche ako je plocha objednanej zákazky (teda Naši páni LESNÍCI strčia dodávateľa do porastu o rozlohe 4,5 hektára a zaplatia mu len za 2,3 hektára). A v neposlednom rade nekalou praktikou rozhodne stojacou za zmienenie je, že aj napriek 21. storočiu, a to s neutíchajúcou vervou strážneho psa hájiť svoje teritórium je horlivo bránené dodávateľovi používaniu výdobytkov modernej doby , teda technickej podpory ako mobilná aplikácia pre presné určenie plochy zásahu a lokalizácie porastu, ktorou ale Naši páni LESNÍCI disponujú!!! Jej neposkytnutie nielenže znemožňuje dodávateľovi presne určiť, vymedziť a hlavne skontrolovať rozsah jeho vykonaných prác, ale zároveň umožňuje našim pánom LESNÍKOM dodávateľa zneužiť, a to prikázaním prác, ktoré sú nad rámec jeho objednávky. Pre našich pánov LESNÍKOV ale výhra, ktorý prináša zaslúžené ovocie vo forme ušetrených peňazí. Aký jednoduchý, „prostý či sprostý spôsob“ – dodávateľa držať v klamnej predstave že vykonal práce len v rámci objednávky aj keď vyrobil peniaze aj na bonusy „Našich chudobu trúcich LESNÍKOV“. Skvelý výkon Našich pánov LESNÍKOV. Ako „každý správny manažér“ vo svojej politike hospodárenia, o jej benefitoch a smerovaní majú jasno. Používaním sofistikovaných metód, stručne a jasne určiť pravidlá lojálnosti, vhodného správania a jednoznačne eliminovať prejav akejkoľvek odchýlky od nastaveného a zaužívaného štandardu. Spôsobom im charakteristickým ukázať KTO je, a bude pánom situácie! Ako novodobá buržoázia, je potrebné riadiť sa aj novodobým mottom: „AK SI POSLUŠNÝ MôŽEŠ ROBIŤ, AK SI LOJÁLNY BUDEŠ AJ ZARÁBAŤ, ale zarábať musia aj tí druhí – Naši VYVOLENÍ.“